Economia

Treballadors de Nissan tanquen files i anuncien mobilitzacions

Acusen el grup de deixar morir les fàbriques

Denuncien incompliments dels successius acords laborals

Els treballadors de Nissan han decidit passar a l’acció i convocar mobilitzacions davant les incerteses sobre el futur de la producció de les fàbriques del grup i per la desconfiança que els desperten el que defineixen com a “incompliments continus” dels pactes que la direcció ha anat signant amb la plantilla i els seus representants. En una roda de premsa conjunta a la seu de la UGT a Barcelona, a la qual van assistir portaveus dels diferents sindicats que hi tenen representació –CCOO, UGT, CGT i Sigen-USOC–, a més d’explicar la situació crítica del grup van anunciar una manifestació dimarts vinent davant la seu del consolat japonès a Barcelona i un calendari de reunions per a les pròximes setmanes.

“Estem cansats i arribarem on calgui”, va afirmar el representant de Sigen-USOC, Miguel Ruiz, que no va descartar convocatòries de vaga en els diferents centres del grup nipó, que té presència bàsicament a Catalunya, a la Zona Franca, Sant Andreu de la Barca i Montcada i Reixac, com també a Àvila i Cantàbria. En total, entre llocs de treball directes i indirectes, és a dir, plantilla, proveïdors i subcontractats, de la continuïtat de Nissan en depenen cap a 25.000. Només a la demarcació de Barcelona, Nissan té aproximadament 3.000 treballadors.

Els treballadors tenen sospites fonamentades que la companyia, que ha establert una aliança amb Renault, podria estar deixant morir per falta de feina algunes plantes per endur-se’n la producció cap a les factories de Renault a França, tal com va descriure Miguel Ángel Boiza, de CCOO. I tot i que la direcció els ha promès de presentar un estudi de viabilitat que hauria d’estar elaborat abans de l’estiu, la falta de compromís de l’empresa amb pactes anteriors fa que els sindicats no hi confiïn gaire. Els responsables europeus de Nissan ja van deixar clar en el seu moment a la plantilla que “si no hi ha un pla de futur, no hi haurà futur”.

Així, per exemple, a la Zona Franca, la planta més important a l’Estat, es deixarà de fabricar un model de camioneta 4x4 que s’hi acoblava per a Mercedes. També s’hi ha suprimit la producció del NV200 de combustió i es tem que passi el mateix amb l’elèctric, que es feia a la mateixa fàbrica barcelonina, que l’any passat va patir un ERO per a 600 persones. La de Sant Andreu de la Barca, que fabrica bastidors, també espera un fort impacte per la retirada de la camioneta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia