Economia

Un caramel que detecta malalties

The Smart Lollipop fa més dolç el diagnòstic de la celiaquia i el colesterol

The Smart Lollipop és una start-up gironina que ha creat un caramel intel·ligent que permet, a través d’una mostra de saliva, detectar i diagnosticar entre els infants malalties com ara la hipercolesterolèmia o la celiaquia . Només deu minuts després de la ingesta, aquest xupa-xup intel·ligent ofereix els resultats de forma digitalitzada a una plataforma en línia. Aquest particular dispositiu mèdic substitueix així les anàlisis de sang que ara es requereixen per detectar aquestes patologies per un agradable caramel.

Diana Ballart, CEO i cofundadora de la start-up, explica que el dispositiu recull i filtra la quantitat de saliva necessària perquè un biosensor pugui fer el diagnòstic d’aquestes dues malalties.

El gran avenç d’aquesta innovació és que a més de millorar l’experiència dels usuaris, pacients i metges, simplifica exponencialment els processos i afavoreix la digitalització de la medicina.

Ara com ara hi ha un percentatge molt alt d’infants amb hipercolesterolèmia que no estan diagnosticats, justament perquè tot el procés de detecció és costós, llarg i invasiu. “Amb el nostre dispositiu mèdic es guanya en agilitat i es fomenta, a més, la prevenció”, afegeix Ballart.

Amb seu al Parc Científic i Tecnològic de Girona, The Smart Lollipop ha tancat aquest 2022 una ronda de finançament de 320.000 euros per començar els estudis clínics en hospitals, i els tràmits reguladors necessaris per testar i desenvolupar completament el seu prototip de caramel intel·ligent.

La inversió, liderada per Ship2B Ventures, també ha comptat amb la participació d’EconomistesBAN (la xarxa d’àngels inversors del Col·legi d’Economistes de Catalunya), Lavanda Ventures (el braç inversor en capital risc de la família Puig), la xarxa d’inversors d’impacte de la Fundació Ship2B i Business Angels Girona (BAGi). A més, l’empresa emergent ha rebut un préstec de 210.000 euros de la línia de finançament Emprendedoras Digitales d’Enisa, 75.000 euros de la línia Startup Capital i té el suport d’ACCIÓ, que ha finançat la contractació d’un investigador durant dos anys per impulsar la recerca en el camp de la saliva.

Segons Ballart, el dispositiu, que esperen poder treure al mercat en un parell d’anys, també s’enfocarà més endavant al públic adult i a una major gamma de detecció de malalties. “Hem identificat la possibilitat de fer diagnòstics per a totes les edats que amb The Smart Lollipop a més a més en podem fer el seguiment”, diu.

The Smart Lollipol té el mèrit de tenir el control del procés de creació del caramel, el desenvolupament de la tecnologia i la identificació de biosensors “Ho hem desenvolupat nosaltres internament ”, etziva Ballart.

Actualment són un equip de sis persones, en el qual hi ha els altres dos socis fundadors: Lorena Toda i Roger Garcia. Aquests dos es coneixien de trobar-se a les grades per animar els fills en les competicions del seu equip esportiu, i quan Toda va coincidir amb Ballart en una trobada sobre emprenedoria, van començar plegats seu camí per fer realitat l’start-up.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia