Toyota de Girona ofereix un pla «prever» de 1.000 euros per a cotxes que ja tinguin deu anys

S'està aplicant aquest mes com a prova pilot i per la falta d'ajuts públics

Els responsables del Grup Andreu, que tenen la representació de la marca Toyota, sostenen que aquest pla pilot s'ha posat en marxa perquè actualment l'Estat espanyol es troba a la cua pel que fa a ajuts a la indústria automobilística. El sector demana recuperar els ajuts directes per a la compra, com ara el pla prever, que s'havia aplicat fa uns anys i que va ser substituït per l'actual pla vive, que consisteix a finançar amb cost zero una part de la compra d'un vehicle. Japand 21 ha pres la iniciativa de suplir les mancances actuals pel que fa a ajuts directes. De moment es tracta d'una prova pilot que s'està aplicant per a la compra d'un cotxe de la marca Toyota i que, en funció dels resultats, es podria tornar a repetir. «A Europa s'estan concedint molts ajuts públics per a la renovació de vehicles i, a l'Estat espanyol, en canvi, el pla prever va ser retirat», han explicat el director general del Grup Andreu, Jan Andreu, i el director gerent de Toyota, Eduard Barceló.

Grup Andreu, que té la concessió de Citroën des del 1929 i la de Chrysler Jeep Dodge des del 1992, va afegir, l'octubre del 2008, la marca japonesa Toyota a l'oferta i es va crear l'empresa Japand 21.

«El pla prever s'havia aplicat durant molts anys a l'Estat espanyol, amb ajuts que oscil·laven entre els 400 i 800 euros per a la renovació d'un vehicle. El que hem fet és recuperar aquesta iniciativa des de l'àmbit privat i augmentar la quantitat fins als 1.000 euros», destaquen Jan Andreu i Eduard Barceló.

Uns ajuts per reactivar les vendes

Aquest concessionària vol ajudar a renovar els vehicles vells. «El pla prever s'havia aplicat durant molts anys a l'Estat espanyol, amb ajuts d'entre 400 i 800 euros per a la renovació d'un vehicle. El que hem fet és recuperar el pla des de l'àmbit privat i augmentar-ne la quantitat fins als 1.000 euros», destaquen Jan Andreu i Eduard Barceló. La concessionària ha decidit, de moment, guardar els cotxes antics per si més endavant arriben ajuts de l'administració. «En principi són cotxes que ja no tornen al mercat», van indicar els responsables del Grup Andreu. Actualment s'està esperant que el govern estatal respongui a les demandes. Algunes comunitats autònomes ja ofereixen ajuts directes, però no és el cas per ara de Catalunya», va indicar Barceló.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.