CICLISME

VOLTA A CATALUNYA

Bicicletes 2.0

Les grans marques avancen en l'estudi aerodinàmic de les bicicletes

La principal diferència que encara rau entre el ciclisme i els esports de motor és que els pobres ciclistes encara es veuen amb l'obligació de pedalar. On afortunadament, per a ells, s'ha retallat la diferència és en la tecnologia que porten entre cames. No es tracta només dels espectaculars quadres de fibra de carboni, que totes les marques ja han adoptat, sinó del desenvolupament dels tres elements clau en el rendiment d'una bicicleta de carretera per a professionals: l'aerodinàmica, la rigidesa i el pes. Un dels models que més ha revolucionat el mercat és el de Cervélo, l'autèntic Ferrari del ciclisme. No se'n pot trobar cap que costi menys de 7.000 euros. Aquesta marca ha fet un pas decisiu per assaltar el mercat, disposar del seu propi equip ciclista.

Segons un dels seus directors, el barceloní Àlex Sans, el treball amb prototips al túnel del vent de San Diego ha aconseguit que la bicicleta sigui de les que té un millor rendiment sobre la carretera. La bicicleta es completa amb marques d'última tecnologia en el canvi, la roda i el tubular.

Un altre equip que aposta per la tecnologia com un factor clau perquè els seus corredors tinguin avantatge sobre la competència és l'Sky anglès, que no mira prim a l'hora de gastar en material. «Aquí quan fa falta alguna cosa es compra i ja està», explica un dels seus mecànics, el català David Fernández. L'Sky, que corre amb la prestigiosa marca italiana Pinarello, té dues petites armes secretes. La primera és el canvi electrònic Campagnolo, la cosa més similar que hi ha a la fórmula 1 en el ciclisme. «L'avantatge és la suavitat amb la qual els corredors poden canviar, pràcticament no han de fer cap esforç. Això en curses amb molta fred o en la París-Roubaix va molt bé», explica Fernández.

Un altre model que té enamorat els aficionats al ciclisme és la nova Trek de Lance Armstrong, de l'equip Radio Shack. La marca nord-americana cuida fins a l'últim detall de tots els aspectes de la bicicleta, sobretot en el disseny, i ha guanyat la batalla del màrqueting, sense necessitat de tenir el seu propi equip, gràcies a la imatge del ciclista nord-americà.

Hi ha altres marques que competeixen pel tron de Trek. La que ha últimament hi ha esmerçat més esforços és Specialized, que ha fet un model pràcticament a la mida d'Alberto Contador i que és una altra de les bicicletes d'alt nivell del mercat mundial. N'hi ha moltes d'altres que no volen perdre ni un metre en aquesta volta de les grans bicicletes. La japonesa Fuji patrocina el seu propi equip. Orbea (Euskaltel) domina el mercat basc i entra amb força en el francès, la marca d'Eddy Merckx (Quick Step) és una referència als països del centre d'Europa, i marques clàssiques del mercat anglosaxó (fins i tot en BTT), com ara Look (Cofidis), Giant (Rabobank) i Cannondale (Liquigas) també lluiten per un tros del pastís.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.