Opinió

Raça humana

Els joves no suporten els cambrers

Els joves d’entre 20 i 30 anys “odien” els cambrers, escolto dir al responsable d’un restaurant, i em descobreixo amb uns ulls com taronges. Estic dinant en un negoci que es diu L’Experiment i ja aviso que la finalitat d’aquest article no és fer publicitat de l’establiment perquè ja ha tancat per sempre. Ha estat obert durant vuit setmanes, i des del primer dia se sabia que abaixaria la persiana, tant si s’omplia fins a la bandera com si no hi entrava ni una ànima. Així que el nom triat no és casual i respon a una idea de l’Instituto Lean, creat per impulsar línies d’investigació que permetin millorar determinats processos. Un dia en l’àmbit de la salut, un altre en el de l’hostaleria, per posar dos exemples. Doncs, com estava dient, vaig provar l’experiment i la sensació va ser molt similar a la que una té quan dina en un restaurant agradable, amb bon menjar i un servei molt correcte. Després em van explicar que l’experiència ha servit per analitzar alguns paràmetres, com ara el temps d’espera, la millora del procés d’elaboració dels plats per optimitzar el temps... Arribats aquí, l’Oriol, una de les persones que ha liderat el projecte, assegura que de l’enquesta que fan entre els clients s’extreu una conclusió que em crida l’atenció i amb la qual arrencava aquest article: els joves no suporten els cambrers i prefereixen l’autoservei fins on sigui possible. Els fa vergonya dir a una persona més gran que no volen seguir els cànons. De fet, qui no hauria triat algun cop el menú infantil de la carta però no ha gosat? D’aquest dinar, surto també reflexionant sobre una altra qüestió que planteja la fundació: cal sortir del “sempre s’ha fet així” i ens hem de preguntar més “el perquè de les coses”. Potser val la pena aplicar-ho més enllà d’un experiment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia