L'alcalde de Pego membre de la comissió per al seguiment del tren Gandia-Dénia

La Xarxa d' Alcal­des va cons­ti­tuir dime­cres pas­sat, coin­ci­dint amb el 36 ani­ver­sari de la mort de la línia Gan­dia-Dénia, la Comissió Espe­cial que estarà for­mada per un repre­sen­tant de cada for­mació política, una decisió presa pels man­da­ta­ris reu­nits, 11 de les 33 pobla­ci­ons de la Marina Alta.

Dues són les fina­li­tat de crear aquesta Comissió Espe­cial de Segui­ment de la línia fer­roviària, d'una banda inten­tar que la res­pon­sa­bi­li­tat no cai­guera sobre una sola per­sona, en este cas, l'alcal­dessa de Dénia, i de l'altra i la més impor­tant, que no és poli­titze la nego­ci­ació. Perquè allò essen­cial és que «es faça el tren» i per això es crea la comissió amb qua­tre de repre­sen­tants de dife­rents ide­o­lo­gies polítiques», deta­llava Ortolà. Així la Comissió es crea per fer una pinya per tal de repre­sen­tar una neces­si­tat de la Marina Alta, «perquè ja està bé que per a fer 32 quilòmetres de via es tarde tant».

Entre els mem­bres de la Comissió Espe­cial de segui­ment es troba l'alcalde de Pego, Car­melo Ortolà, com a repre­sen­tant dels par­tits inde­pen­dents, l'alcal­dessa de Dénia, Ana Kringe, en repre­sen­tació del Par­tit Popu­lar; Edu­ardo Mon­fort, alcalde de Xàbia, pel Bloc Naci­o­na­lista Valencià i Josep Mora­gues, pri­mer edil de Llíber, com a mem­bre del Par­tit Soci­a­lista.

La fina­li­tat d'aquesta plu­ra­li­tat política en la Comissió Espe­cial és que per­sis­tisca el coratge rei­vin­di­ca­tiu nas­cut de la mul­ti­tu­dinària mani­fes­tació que, en els car­rers de Dénia, va exi­gir fa 12 dies la cons­trucció de l'enllaç fer­ro­vi­ari amb Gan­dia.

Així, la seua pròxima actu­ació serà la de reco­pi­lar de tots els ajun­ta­ments esta demanda, en forma de queixa par­ti­cu­lar per­so­na­lit­zada per a poder ele­var-les al Síndic de Greu­ges, José Cholbi, i, des d'esta ins­ti­tució autonòmica al Defen­sor del Poble, al Govern de la Nació i al Con­sell. En resum es podria dir que a par­tir d'ara, la Comissió Espe­cial de Segui­ment del tren fins a Dénia, es dedi­carà a donar la tabarra perquè es cons­truïsca el tren.

D'altra banda, per part del Minis­teri de Foment també arri­ba­ven notícies aquesta set­mana. Per a con­ti­nuar con­fir­mant que el tren de la costa que Foment inclourà en el Pla de Roda­lies de la Comu­ni­tat Valen­ci­ana hau­ran de finançar-lo a mit­ges entre el Minis­teri i la Gene­ra­li­tat. Almenys és la pro­posta que bara­llen ambdós admi­nis­tra­ci­ons en les nego­ci­a­ci­ons que man­te­nen des de setem­bre del 2009 per a con­sen­suar este pla fer­ro­vi­ari i un nou pro­to­col de car­re­te­res. Pre­ci­sa­ment, l'esquema d'este últim acord és el que s'apli­carà al futur Pla de Roda­lies: s'ela­bo­rarà un llis­tat d'actu­a­ci­ons necessàries i el finançament anirà a càrrec de les dues admi­nis­tra­ci­ons.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.