Infraestructures i serveis

Els experts alerten que l’entrada d’Iryo col·lapsarà Sants

L’operadora d’alta velocitat incorporarà 16 trens a l’estació central de Barcelona

Poques setmanes abans que el nou operador d’alta velocitat Iryo posi en marxa els seus serveis a l’Estat, el novembre pròxim, els experts alerten que l’estació de Sants “ja està al límit” i que aquesta arribada podria portar la infraestructura “al col·lapse”. Iryo té previst operar amb 16 freqüències la línia entre Barcelona i Madrid; però, com afirma Carlos Vilés, enginyer de camins, en declaracions a l’ACN, el problema principal és que Sants només disposa de sis vies per a l’alta velocitat, un fet que es complica amb les operacions de manteniment. Tot i això, fonts d’Adif han assegurat que la infraestructura “té capacitat de sobres” per assumir aquest tercer operador d’alta velocitat.

Tant Vilés com el director del Centre d’Estudis del Transport (CET), Joan Carles Salmeron, creuen que aquesta situació s’ha de resoldre amb la posada en marxa de la Sagrera, que, com explica Vilés, “incorporarà una àrea de logística i manteniment de trens”. En aquest sentit, Salmeron recorda que a hores d’ara “molts dels serveis ja s’han de perllongar fins a Figueres perquè Sants està completament al límit”. Tanmateix, la Sagrera no és una solució viable a curt termini i, mentrestant, Vilés aconsella “reduir els temps d’espera i parada” dels combois a Sants i enviar-los a altres ciutats per fer-ne el manteniment, per evitar el col·lapse de l’estació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia