Infraestructures i serveis

La B-224 millorarà la seva capacitat

Comencen les obres de desdoblament de la carretera entre Martorell i Sant Esteve Sesrovires

Millorarà una de les principals connexions entre el Baix Llobregat i l’Anoia

Els treballs tenen un cost de 26,5 milions

Ja han començat les obres per desdoblar la B-224 entre Martorell i Sant Esteve Sesrovires, uns treballs que serviran per millorar la capacitat i la funcionalitat d’un dels principals eixos de comunicació entre l’Anoia i el Baix Llobregat. El desdoblament de la B-224 permetrà desviar 30.000 vehicles diaris que ara travessen la urbanització del Pou del Merli, de Martorell, i facilitarà la relació d’aquest sector amb el nucli urbà. El Departament de Territori, titular de la via, les ha adjudicat per un import de 26,5 milions d’euros.

Els treballs abasten un tram de dos quilòmetres de longitud, entre la rotonda del polígon Anoia, a Sant Esteve Sesrovires, i l’enllaç amb l’A-2 i l’AP-7, amb una connexió a la trama urbana de Martorell a través del carrer Puig del Ravell. En un primer tram de 500 metres, el desdoblament coincideix amb la calçada actual de la B-224 i, a continuació, el traçat se’n separa en sentit nord. D’aquesta manera es crearà una nova connexió a Martorell que completarà l’existent, alhora que la B-224 actual tindrà una funcionalitat més local. La futura via constarà de dues calçades de dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada cadascun, vorals exteriors d’1,5 metres i interior d’1 metre. Per tal de facilitar les connexions amb els serveis viaris de l’entorn, el projecte inclou una rotonda elevada de grans dimensions sobre el vial que connecta l’A-2 i l’AP-7 i una segona rotonda per connectar amb els carrers Puig del Ravell i Barons de Castellvell, així com diversos ramals d’enllaç. A més de la construcció de la nova carretera, les obres inclouran altres treballs, com ara el desviament de serveis afectats, les tasques de senyalització, abalisament, drenatge i seguretat, la generació de passos de fauna, i el reforç del ferm d’un tram d’un quilòmetre de la B-224 actual. Les obres tenen una durada prevista de dos anys.

De forma paral·lela, Territori té en execució les obres per configurar una variant de la B-224 al seu pas per Piera. Aquesta obra, a la qual es destina una inversió de 7 milions, alliberarà aquest àmbit de 6.500 dels 7.300 vehicles que circulen per l’actual travessera cada dia. D’aquesta manera el desdoblament d’un tram de la B-224 i la construcció de la nova variant contribuiran a millorar la qualitat de vida i la mobilitat en aquest entorn. En els últims anys el departament ha millorat diversos trams de la B-224, que transcorre entre Vallbona d’Anoia i Martorell.

La consellera de Territori, Ester Capella, va afirmar dijous, en una visita a Martorell, que el desdoblament fins Sant Esteve Sesrovires “facilitarà que hi hagi una relació pacificada d’aquest sector amb el nucli urbà i augmentarà la fluïdesa i la seguretat viària”. També va destacar els beneficis econòmics que pot suposar a l’hora d’atraure activitat econòmica i reduir el temps d’accés als polígons.

L’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, va assegurar per la seva banda que “la B-224 tenia el seu sentit fa anys”, però degut al creixement urbanístic i industrial dels pobles pels quals passa “no compleix les necessitats viàries davant d’aquest gran volum de vehicles”. Per aquest motiu els batlles de la zona reclamaven “una carretera adequada al seu trànsit, ja que ara és una carretera d’alta densitat, amb revolts complicats i seguretat viària molt complexa, i en què avui és difícil no fer cua”, segons Fonollosa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia