Infraestructures i serveis

L’ATM de Girona preveu tancar el 2020 per sota dels 4 milions de viatgers

És gairebé la meitat que els que va haver-hi el 2019 en les diverses línies que uneixen 49 municipis gironins

La incertesa ha fet créixer l’ús de la T-10

L’Auto­ri­tat Ter­ri­to­rial de la Mobi­li­tat (ATM) de Girona pre­veu tan­car el 2020 amb una xifra que segu­ra­ment no superarà els 4 mili­ons de viat­ges, segons va avançar ahir en anun­ciar la con­ge­lació de tari­fes amb el canvi d’any. Aquesta xifra suposa una gran cai­guda, de gai­rebé la mei­tat, res­pecte al 2019, a causa del des­cens que hi ha hagut en la mobi­li­tat arran de la pandèmia de Covid-19. En con­cret, s’asse­nyala que la xifra que es pre­veu serà un 48% infe­rior res­pecte a l’any 2019 i, en valors abso­luts, supo­sarà gai­rebé 3,8 mili­ons de vali­da­ci­ons menys que l’any pas­sat.

El Con­sorci del Trans­port públic de l’Àrea de Girona, Auto­ri­tat Ter­ri­to­rial de Mobi­li­tat (ATM), coor­dina el sis­tema de trans­port públic de viat­gers a les comar­ques del Gironès, la Selva, el Pla de l’Estany, l’Alt Empordà, el Baix Empordà, el Ripollès i la Gar­rotxa. En el sis­tema tari­fari inte­grat de l’ATM de Girona hi par­ti­ci­pen cinc ope­ra­dors de bus –Teisa-La His­pano; Ampsa; TMG; Moven­tis-Sarfa i Bar­ce­lona Bus–, a més de Renfe, que cobrei­xen línies que unei­xen en total 49 muni­ci­pis giro­nins.

Des de l’ATM es va voler des­ta­car ahir, mal­grat el gran des­cens, que “l’índex d’inte­gració pel que fa a l’ús dels títols inte­grats del sis­tema tari­fari inte­grat ha cres­cut”, asse­nya­lant que ja es troba al vol­tant del 48%.

Aug­ment de la T-10

Pel que fa als títols de trans­port més uti­lit­zats, res­sal­ten que el títol T-10 és el que més ha cres­cut, “donada la situ­ació d’incer­tesa, en ser el títol més fle­xi­ble”. També s’indica que, d’abo­na­ments, els títols T-10/30 i T-50/30, són els següents més uti­lit­zats i que repre­sen­ten gai­rebé el 50%.

En canvi, els títols soci­als T-12 s’han reduït, ja que, es recorda, a causa de la situ­ació de l’estat d’alarma, les esco­les i ins­ti­tuts van estar tan­cats.

De fet, durant l’estat d’alarma va caure en picat l’ús del trans­port públic i es va fer un reial decret esta­tal per com­pen­sar els títols no con­su­mits en aquell període, ampli­ant-ne el ter­mini fins a aquest 31 de desem­bre. L’ATM recorda, però, que el seu con­sell d’admi­nis­tració va apro­var que tots els títols cadu­cats i no aca­bats de con­su­mir durant el període de con­fi­na­ment tin­gues­sin un període addi­ci­o­nal de carència fins al 31 de març del 2021.

Congelació de tarifes per al 2021

El consell d’administració de l’ATM de Girona ha decidir mantenir les tarifes del transport públic per al 2021, segons va informar ahir el consorci coincidint amb la publicació al DOGC de la decisió. Des de l’ATM es va destacar que es congela tant les targetes recarregables dels abonaments com també els títols propis dels operadors.

Així, la T-10 continuarà costant 11 euros per una zona, 21,50 per a dues zones, i 30 per a tres zones. La T-10-30 es manté a 9,70 euros per una zona, 18 per a dues i 24 per a tres, mentre que la T-50/30 segueix en 35 euros per una zona, 56 per a dues i 78 per a tres. Pel que fa al bitllet senzill, el preu continua en 1,75 euros per una zona; 2,65 euros per a dues zones i 3,50 euros per a tres zones.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.