Canals

Tecnologia més a l'abast

Renault ha posat al dia el que en el seu moment va ser el precursor dels monovolums compactes, ara més ben dotat d'elements de seguretat i de motors cada vegada més eficients

Quinze anys d'existència i més de qua­tre mili­ons d'uni­tats venu­des arreu del món són les cre­den­ci­als que actu­al­ment pre­senta el Renault Scénic, el model amb què en el seu dia la marca fran­cesa va inau­gu­rar el seg­ment dels mono­vo­lums com­pac­tes, actu­al­ment un dels més con­cor­re­guts i fona­men­tals del mer­cat. Per man­te­nir al dia la ter­cera gene­ració dels Scénic i Grand Scénic (aquest últim, 21 cm més llarg i amb 7 pla­ces indi­vi­du­als), Renault els ha apli­cat uns encer­tats retocs cosmètics tant a l'exte­rior (inser­ci­ons cro­ma­des, llums de dia, noves llan­des i dife­rents colors de la car­ros­se­ria) com dins l'habi­ta­cle, que pre­senta noves tona­li­tats de la tapis­se­ria i un replan­te­ja­ment del gra­fisme i la llu­mi­no­si­tat del qua­dre d'ins­tru­ments.

Però més enllà de les con­no­ta­ci­ons estètiques, els Scénic i Grand Scénic han estat enri­quits amb ele­ments d'ajuda a la con­ducció i millora de la segu­re­tat. A més d'un com­plet assor­ti­ment d'air­bags, con­trol d'esta­bi­li­tat i limi­ta­dor de velo­ci­tat, totes les ver­si­ons inclo­uen assis­tent d'arren­cada en pen­dent i inter­mi­tents en mode auto­pista, és a dir que amb un lleu­ger toc a la palanca eme­ten tres senyals con­se­cu­tius.

Les dues ver­si­ons supe­ri­ors també dis­po­sen –com a opció en la Dyna­mi­que i de sèrie en la Pri­vilège– del deno­mi­nat Visio Sys­tem, que alerta tant visu­al­ment com de forma sonora en cas de canvi invo­lun­tari de car­ril i també regula el pas automàtic de llums llargs a curts i vice­versa. Aquests sis­te­mes, que igual que tants altres han dei­xat de ser exclu­sius d'automòbils de classe supe­rior i cada vegada seran més freqüents, fun­ci­o­nen a través d'una càmera situ­ada a la car­cassa del retro­vi­sor inte­rior, la qual abasta fins a una distància de 600 metres.

MOTORS DE GASOLINA: 1.6-110. 1.598 cc. 110 CV i 151 Nm. Consum mitjà: 7,4 l/100 km. CO2: 174 g/km. TCe 130. 1.397 cc. 130 CV i 190 Nm. Consum mitjà: 7,3 l/100 km. CO2: 168 g/km. 2.0-140. 1.997 cc. 140 CV i 195 Nm. Consum mitjà: 8,1 l/100 km. CO2: 186 g/km. MOTORS DE GASOIL: dCi 95. 1.461 cc. 95 CV i 240 Nm. Consum mitjà: 4,5 l/100 km. CO2: 118 g/km. Energy dCi 110. 1.461 cc. 110 CV i 260 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 105 g/km. dCi 110 EDC. 1.461 cc. 110 CV i 240 Nm. Consum mitjà: 4,7 l/100 km. CO2: 124 g/km. Energy dCi 130. 1.598 cc. 130 CV i 320 Nm. Consum mitjà: 4,4 l/100 km. CO2: 114 g/km. dCi 150 CVA. 1.995 cc. 150 CV i 360 Nm. Consum mitjà: 7 l/100 km. CO2: 184 g/km. PREUS SCÉNIC: De 17.300 euros (1.6-110 Authentique) a 27.200 (dCi 150 CVA). PREUS GRAND SCÉNIC: De 19.500 euros (1.6-110 Expression) a 28.600 (dCi 150 CVA). WEB: www.renault.es.

Experiència de la F-1 aplicada als motors

Entre les novetats dels Scénic i Grand Scénic 2012 hi té un lloc destacat el motor Energy dCi de 110 CV –amb canvi manual o automàtic–, en el qual Renault declara haver aplicat l'experiència adquirida en la fórmula 1. Respecte de l'anterior propulsor turbodièsel de la mateixa cilindrada ha augmentat el parell un 8%, ha rebaixat consum (16%) i emissions de CO2 (18%) i és menys sorollós. Per arribar fins aquí, Renault l'ha dotat de Start/Stop, ha afinat encara més la injecció, ha reduït fregaments interns i ha millorat el rendiment del turbo. Aquest motor continua la tendència que l'any passat va iniciar el TCe 130 de gasolina amb turbo i que a partir del mes de maig continuarà amb un tercer propulsor, l'Energy TCe 115 de gasolina i també sobrealimentat per turbo destinat a substituir l'actual 1.6-16V de 110 CV, respecte del qual, segons informa Renault, consumirà un 20% menys de combustible.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.