Canals

Equilibri impecable

Mazda estrena la tecnologia Skyactiv en tots els apartats fonamentals del que és el seu primer SUV compacte. I això reverteix en un comportament dinàmic esplèndid i consums molt discrets

Mazda s'ha plan­te­jat ven­dre 160.000 uni­tats del CX-5, model amb el qual fa acte de presència en el seg­ment dels SUV com­pac­tes, on la com­petència és real­ment forta. Pre­ci­sa­ment per això, la marca japo­nesa ha reser­vat per a aquest cotxe l'estrena de la seva nova expressió de dis­seny (Kodo, ànima en movi­ment) i també la tec­no­lo­gia Skyac­tiv apli­cada al motor, trans­missió, xassís i car­ros­se­ria. Això rever­teix en una opti­mit­zació de tots aquests apar­tats tan fona­men­tals del vehi­cle, amb vista a acon­se­guir un com­por­ta­ment dinàmic com­pa­ra­ble al d'un turisme i que alhora gasti poc com­bus­ti­ble. La uti­lit­zació d'acers fle­xi­bles i de molt alta resistència alleu­ge­reix el cotxe. I la reducció de fre­ga­ments dins el motor i una relació de com­pressió de 14:1 tant en el de gaso­lina com els dos dièsel –sobre­a­li­men­tats amb turbo de doble etapa– els fa ser sobris en con­sum.

Tots els motors del CX-5 van asso­ci­ats a un canvi de sis mar­xes, manual o bé automàtic de doble disc. La versió tur­bodièsel més potent (175 CV) només és dis­po­ni­ble amb tracció total, men­tre que els altres dos pro­pul­sors per­me­ten triar entre aquesta i la davan­tera (3.000 euros menys). La finesa de fun­ci­o­na­ment és una de les prin­ci­pals carac­terísti­ques del motor Skyac­tiv de gaso­lina. És molt silenciós i trac­tant-se d'un pro­pul­sor atmosfèric de gaso­lina sorprèn la faci­li­tat amb què per­met rodar en sisena marxa a només 1.500 rpm sense cap esforç apa­rent, fins i tot en car­re­te­res amb un cert pen­dent cap amunt. Igual com si fos un tur­bodièsel. I si cal recu­pe­rar empenta, la pre­cisió del canvi és una delícia tan pròpia i habi­tual de Mazda com l'encer­tat tacte i duresa de la direcció.

Amb 2,70 metres de distància entre eixos –una de les referències en la cate­go­ria– l'espai dins l'habi­ta­cle queda per­fec­ta­ment asse­gu­rat per al con­duc­tor i tres acom­pa­nyants adults, que viat­ja­ran amb un con­si­de­ra­ble con­fort acústic. I també es dis­posa d'un ampli male­ter: 503 litres en con­fi­gu­ració nor­mal i 1.620 amb els seients poste­ri­ors ple­gats. El Mazda CX-5 es comer­ci­a­litza en dos nivells d'equi­pa­ment, Style i Luxury. Aquest últim porta de sèrie ajus­ta­ment elèctric del seient del con­duc­tor, tapis­se­ria de cuir, seients davan­ters cale­fac­ta­bles, sen­sors d'apar­ca­ment amb càmera de visió poste­rior i equip de so Bose.

MOTOR DE GASOLINA: Skyactiv-G.
1.997 cc. 165 CV i 210 Nm. Consum mitjà: 6 l/100 km. CO2: 139 g/km.
MOTORS DE GASOIL: Skyactiv-D.
2.184 cc. 150 CV i 380 Nm. Consum mitjà: 4,6 l/100 km. CO2: 119 g/km.
Skyactiv-D.
2.184 cc. 175 CV i 420 Nm. Consum mitjà: 5,5 l/100 km. CO2: 144 g/km.
SUSPENSIONS:
McPherson / Multilink.
FRENS:
Discos ventilats 297 mm / Discos massissos 303 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,555/1,840/1,710 m..
PREU:
De 24.790 euros (Style 2WD gasolina) a 35.690 euros (Luxury 175 CV Automàtic).
WEB:

Compressió a 14:1

Mazda ha unificat aquest valor, tan impropi dels motors de gasolina com de gasoil, en els propulsors del CX-5. Obeeix a la recerca d'una eficiència ideal, amb la qual el consum de gasolina sigui similar al dels motors de gasoil; i en el cas dels turbodièsel, equiparable al dels sistemes híbrids.

Frenada automàtica

El Mazda CX-5 porta de sèrie i en tota la seva gamma control d'estabilitat, l'interessant sistema de frenada automàtica en circular per sota dels 30 km/hora, detector de pèrdua de pressió dels pneumàtics, assistent a l'arrencada en pujada i, per descomptat, una completa dotació d'airbags. El nivell Luxury hi afegeix el detector d'angles motors en el retrovisor (opcional en l'Style). Aquest model també pot disposar d'alerta de canvi involuntari de carril i pas automàtic de llums curts a llargs i a l'inrevés, components que Mazda ofereix com a opció i que contribueixen a fer més segura i còmoda la conducció.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.