Canals

És per enamorar-se'n

Extremament bonic i expressiu, i amb tots els gens de Porsche a l'interior, la tercera generació del Boxster exerceix un gran poder d'atracció. I de la mateixa manera que millora el seu antecessor en temperament i comportament, també ho fa en el preu, lleugerament més barat

Qui en el seu dia no va que­dar emba­da­lit en con­tem­plar l'espec­ta­cu­lar Car­rera GT que Porsche va mos­trar per pri­mera vegada al Saló del Gine­bra del 2003? Doncs bé, nou anys després, la ter­cera gene­ració del Boxs­ter n'hereta l'essència. Només cal fixar-se en la part fron­tal i el dis­seny dels llums o, mirant-lo late­ral­ment, en les gene­ro­ses entra­des d'aire i les línies nota­ble­ment més esti­lit­za­des que les dels seus ante­ces­sors. Una paraula el defi­neix per­fec­ta­ment: preciós. I la influència del Car­rera GT es nota també dins l'habi­ta­cle amb la con­sola cen­tral sobre­e­le­vada, que deixa tots els coman­da­ments per­fec­ta­ment a l'abast del con­duc­tor.

Però el nou Boxs­ter ofe­reix molt més que una estètica d'allò més atrac­tiva. I és que cap dels ante­ri­ors can­vis gene­ra­ci­o­nals d'aquest model havia estat tan com­plet com aquest. El xassís és nou, la distància entre eixos ha cres­cut 6 centímetres (el doble de la llar­gada de la car­ros­se­ria) i les vies també són més amples. La car­ros­se­ria és un 40% més rígida i la dis­tri­bució de pesos, òptima (46/54). El nou Boxs­ter és uns 30 qui­los més lleu­ger que l'ante­rior i aquí marca la referència entre els roads­ters de la seva cate­go­ria.

Els motors, amb injecció directa de gaso­lina i dis­tri­bució vari­a­ble, són més potents i sobris en con­sum que mai. El del Boxs­ter ha bai­xat de cilin­drada però ren­deix 10 CV més i gasta un 12,8% menys de gaso­lina (15,5% amb canvi PDK). En el cas del Boxs­ter S, es manté la cilin­drada, gua­nya 5 CV i baixa un 10,2% en con­sum. Valor esta­blert en un 14,9% amb trans­missió PDK de doble embra­gatge, la qual per­met man­te­nir la velo­ci­tat durant una estona amb el motor al ralentí, efecte amb el qual Porsche fa un símil de la nave­gació a vela.

Més lleu­ger, més potent i amb xassís molt més efec­tiu i frens a l'altura del que cor­res­pon, és evi­dent que aquests fac­tors fan del nou Boxs­ter un vehi­cle per gau­dir d'allò més de la con­ducció. Tant a ritme de pas­seig –sense pressa, amb el cel per sos­tre i dis­fru­tant ple­na­ment del con­tacte amb l'aire– com quan se li demana que mani­festi el seu caràcter i obliga a aga­far fort el volant. La res­posta és radi­cal, no cal ni dir-ho. Més encara per qui a més del canvi PDK –abso­lu­ta­ment reco­ma­na­ble– s'hagi deci­dit pel pack Sport Chrono, la sus­pensió activa PASM, l'auto­blo­cant PTV i les llan­des de 20 pol­za­des. Amb aquest con­junt, el nou Boxs­ter S ha estat capaç de vol­tar al traçat llarg del cir­cuit de Nürbur­gring (22,8 km) en 7:58, només 18 segons més lent que l'excep­ci­o­nal Car­rera S (400 CV). I amb això ja està tot expli­cat.

BOXSTER: 2.706 cc. 6 cilindres. Injecció directa. 265 CV a 6.700 rpm i 280 Nm a 4.500 rpm.
BOXSTER S:
3.436 cc. 6 cilindres. Injecció directa.. 315 CV a 6.700 rpm i 360 Nm a 4.500 rpm.
CANVI:
Manual, 6 marxes / Automàtic PDK, 7 marxes.
FRENS:
Discos ventilats a les quatre rodes.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4.374/1,801/1,282 m.
PES:
1.310 kg / 1.320 kg (S).
De 0 a 100:
5,7 segons / 5.0 segons (S).
CONSUM MITJÀ:
7.7 l/100 km / 8 l/100 km (S).
EMISSIONS DE CO2:
180 g/km / 188 g/km (S).
PREU:
52.789 euros / 67.135 euros (S).
WEB:
www.porsche.es. Els valors d'acceleració, consum i emissions de CO2 corresponen a la transmissió PDK.

Una llarga tradició en biplaces de motor central

Tot i que tothom està d'acord que el Porsche per excel·lència és el 911, aquesta marca acredita una gran tradició en biplaces de motor central. Ho eren, per exemple, els 550 Spyder, 718 RS i WRS i el 904 amb què Porsche va obtenir grans triomfs en competició als anys cinquanta i seixanta del segle passat. L'any 1994 va ser presentat el Boxster al Saló de Detroit i dos anys després va arribar al mercat amb motor de 204 CV. La segona generació va néixer l'any 2005, amb un canvi de disseny, novetats heretades del 911 i potències de 240 i 280 CV (S). Dos anys més tard el Boxster S ja va incloure motor d'injecció directa (per primer cop superava els 300 CV) i transmissió PDK. Fins a l'arribada d'aquesta tercera generació s'han fabricat 242.000 unitats del Boxster, que continua fidel al concepte de motor central i dos maleters, amb 150 litres de capacitat el davanter i 130 el posterior.

Capota totalment nova

N'hi ha prou prement un polsador per treure o posar la capota del Boxster, operació que realitzen dos motors elèctrics i es completa en només 9 segons, amb el cotxe aturat o circulant fins a 50 km/h. Comparada amb les dels anteriors Boxster, la capota és innovadora. D'una banda perquè la lona especial i l'enconxat interior han fet baixar a la meitat el soroll dins l'habitacle en circular a 100 km/h. I també perquè permet prescindir de l'habitual tapa quan està plegada. I és que el marc de magnesi de la part davantera ha guanyat dimensió i fa aquesta funció, la qual cosa permet estalviar 12 quilos.

PDK per només 505 euros

El preu de la transmissió automàtica de doble embragatge del Porsche Boxster és de 2.375 euros. Ara bé, qui es decideixi per ella en la versió S n'hi costarà només 505. És la conseqüència de l'efecte del PDK en el menor consum de gasolina i emissions de CO2, que baixen de 206 g/km a 188. Això inscriu el Boxster S en un altre tram de l'impost de matriculació, que suposa un estalvi de 1.870 euros. Un incentiu que cal tenir present en aquest model tan emocional i que fins ara normalment ha estat més demanat amb canvi manual. Pel que fa al Boxster de base, ara costa 516 euros menys que l'anterior.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.