Cultura

Signatures per a un MAE ‘físic’

Trobada de les grans ocasions. El Teatre Estudi de l’Institut del Teatre, ahir al matí presentava un ple carregat de personalitats del teatre. Després d’anys en què es reclama un espai físic per al Museu de les Arts Escèniques (encara, sense una ubicació per presentar-hi exposicions amb unes condicions mínimes), ahir es va visibilitzar que són els mateixos artistes els que ho demanen. No s’advoca per cap espai concret, però sí per unes condicions concretes: un edifici a partir de 5.000 metres quadrats instal·lat a Barcelona. La Diputació hi dona suport; es busca la implicació de l’Ajuntament (per facilitar un espai) i la Generalitat per finançar el projecte.

Aquest nou MAE (al soterrani de l’Institut del Teatre hi ha el magatzem, en què ja no cap ni una agulla i estan inventariant la cessió de la companyia Comediants i esperen entrar també el material provinent de la història de Dagoll Dagom, en breu) ha de ser viu perquè planteja dues sales d’exposicions temporals i auditoris per fer debats i presentacions interactives per donar als artistes joves claus de la tradició que s’ha anat cuinant a Catalunya, tot i dificultats polítiques i econòmiques.

Ahir a la tarda ja eren 410 persones les que s’havien adherit al Manifest Per un Nou MAE , impulsat per Cesc Gelabert (que ha fet entrega de tota la seva documentació, fa uns mesos, al MAE). El ballarí i coreògraf resumeix la intenció del Manifest: fer que l’equipament reuneixi totes les arts escèniques; que sigui un espai flexible quant a infraestructures i temàtiques; que convoqui totes les generacions, i que estableixi vincles de difusió amb els mitjans: “Hem de sumar, en sabem, però ens falten mitjans i temps per fer-ho viable; no podem estar començant sempre de nou”, es lamentava.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

La promotora Clipper’s es fa càrrec del White Summer

GIRONA

Els premis literaris de Girona, el 19 de setembre

GIRONA

La Fira de Titelles de Lleida oferirà 95 actuacions

BARCELONA
MÚSICA

Els suecs Ringmasters, al festival ’Girona A Cappella’

GIRONA

Una trentena d’aspirants als premis de l’Associació de la Crítica d’Art

barcelona

‘Lánzame hacia ti’, segon single del nou disc de Carmen 113

girona

La Fira Trapezi de Reus torna al carrer

barcelona

Sotrac publica un vídeo fet amb intel·ligència artificial

girona
LLIBRES

El berenar literari de la llibreria el Cucut, aquest any per Vicenç Pagès

TORROELLA DE MONTGRÍ