Sacrifici amb premi
Nissan encarrega a Barcelona la fabricació de la seva nova furgoneta
Els sindicats impulsors del pacte adverteixen que no és extrapolable a altres empreses
Per CCOO, l'acord assenta un “perillós precedent”
La història ha seguit el guió previst, i després que els treballadors acceptessin fer sacrificis laborals i els sindicats traslladessin les mesures a un conveni col·lectiu que tindrà vigència fins al 2014, Nissan ha premiat Barcelona amb un nou model. La planta de la Zona Franca començarà a fer d'aquí a tres anys una furgoneta que, segons ha assegurat la companyia, garanteix el futur d'aquesta fàbrica i la de Montcada –i els seus 3.200 llocs de treball– durant la propera dècada.
Per rebre la nova pickup, de la qual es faran 60.000 unitats anuals, la Zona Franca rebrà una inversió de 80 milions d'euros. El Ministeri d'Indústria i la Generalitat apostaran cadascun 40 milions a través de crèdits tous, segons van explicar ahir fonts de Nissan a aquest diari. La intermediació pública, sobretot la que ha fet Miguel Sebastián i el seu equip, ha estat clau a l'hora de facilitar l'entesa entre la direcció, la USOC i la UGT. Els dos sindicats van agrair ahir el suport del Ministeri però, sobretot, van donar gràcies a la plantilla per “l'esforç extraordinari” que han fet en acceptar una reducció de costos que els farà treballar més hores, tenir el sou congelat l'any que ve i registrar mínimes pujades el 2013 i el 2014.
Poc després que la multinacional confirmés que la nova furgoneta se'n va cap a Barcelona, els líders dels dos sindicats, Josep Maria Àlvarez en el cas de la UGT de Catalunya i Antònia Gil per la USOC, feien separadament una roda de premsa en què es tornaven a justificar, conscients que la decisió d'admetre sacrificis laborals és delicada i s'ha d'explicar molt bé a l'opinió pública.
“S'ha de treballar més i cobrar menys? En general no, però en algun cas concret, com s'ha fet a Seat, Nissan o Sony, podem discutir el tema”, explicava ahir Àlvarez. El secretari general de la UGT de Catalunya advertia, però, que Nissan té unes característiques molt determinades perquè es partia d'un bon conveni i a canvi s'assegurava el futur de la companyia a Catalunya. “Això no és extrapolable; no es pot estendre la idea que la sortida de la crisi passa per retallar les condicions laborals”, reiterava.
CCOO de Catalunya va demanar el no al referèndum, i ahir la seva portaveu, Dolors Llobet, assegurava que haver cedit al “xantatge” assenta “un perillós precedent”. Per Antònia Gil, secretària general de la USOC, el veritable problema no és el que passa a les multinacionals sinó a les pimes, que estan aprofitant la crisi fins i tot per retallar “drets fonamentals”. “Amb aquesta crisi s'està negociant de tot, aquesta és la veritat”, va rematar.
LA XIFRA
Notícies relacionades
Notícies de ...
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 19-01-2011, Pàgina 29
- El Punt. Barcelona 19-01-2011, Pàgina 29
- El Punt. Camp de Tarragona 19-01-2011, Pàgina 29
- El Punt. Comarques Gironines 19-01-2011, Pàgina 29
- El Punt. Penedès 19-01-2011, Pàgina 29
- El Punt. Maresme 19-01-2011, Pàgina 29
- El Punt. Vallès Occidental 19-01-2011, Pàgina 29
- Avui 19-01-2011, Pàgina 19