Opinió

De reüll

Cap respecte pel patrimoni

Barcelona celebra l’estiu del retorn del turisme massificat com en els vells, i enyorats per tants, temps: amb dues gegantines lones esponsoritzades que cobreixen la façana de la catedral. Cada vegada que hi passo per davant i hi veig algú fent-se un selfie somrient amb la imatge d’una marca de mòbil de teló de fons penso dues coses: que l’homo turisticus és l’única espècie que en lloc d’evolucionar involuciona i que les administracions públiques no tenen cap respecte pel patrimoni. Perquè les coses han anat així: l’Ajuntament i la Generalitat han autoritzat l’església (m’agradaria conèixer l’opinió dels creients) que faci servir com una vulgar tanca publicitària de carretera un dels monuments més icònics de la ciutat, que estarà en obres fins al gener, i per tant tapat fins llavors. Segur que recorden que La Pedrera va estar un any sencer emmallotada amb un anunci de cotxes com el que es poden trobar en qualsevol pàgina de diari. De veritat que no hi ha imaginació per concebre un tipus de patrocini menys invasiu i més singular per als edificis històrics? En tot cas, felicitats als que tant desitjaven que es restaurés el món d’abans de la pandèmia. Barcelona torna a estar en venda i en mans de la llei de la selva, la que només beneficia els més forts.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia