Opinió

Keep calm

Àlex Cruz

L'expresident de Vueling està considerat una eminència, però
és un estafador irresponsable

Aquest país té tanta oferta d'oci que el govern se n'ha anat de cap de setmana mentre 76.000 persones quedaven a l'estacada a l'aeroport del Prat. On eren? Al Canet Rock? A les havaneres de Calella? A la piscina del poble? La Generalitat no és l'administració competent al Prat. Però la Generalitat s'ha de fer responsable de tot el que passa a Catalunya. Volen construir un estat cada dia o només de dilluns a divendres? Per què l'Agència Catalana de Consum no s'ha presentat fins dilluns? Una pena. Això sí, superada per l'administració competent, és a dir el govern de l'Estat, que també s'ha esperat a dilluns a convocar l'empresa. I, last but not least, sinó al contrari: Vueling. I Vueling té uns responsables. L'actual es diu Javier Sánchez-Prieto, que culpa l'anterior, però té la barra d'enviar una comercial a culpar una vaga a França que només els ha afectat a ells i no té la valentia de donar la cara. I l'anterior, el principal culpable, és Álex Cruz. Un senyor que es va guanyar el càrrec de president d'IAG –Vueling, Iberia, British– deixant una companyia estressada i a punt per estafar milers de persones venent més vols dels que podia assumir. El senyor Cruz està considerat una eminència. Però és un estafador irresponsable. Perquè ja sabia el que havia passat els darrers estius i, abans de marxar, va tornar a planificar el del 2016 de la mateixa manera. I ha jugat amb els diners, les il·lusions i la seguretat de la gent. Igual que en les democràcies el ciutadà té el vot per castigar a qui ho fa malament, a les economies de mercat el ciutadà pot deixar de comprar el producte. I això és el que es mereix Vueling. Una altra cosa és que la companyia, com passa ocupant el 40% del Prat, abusa de posició dominant, com ho demostra el fet que va ser Vueling, quan Cruz ja era el conseller delegat de Josep Piqué, qui va denunciar Spanair a Brussel·les per evitar que rebés l'ajut que hauria generat competència i que pretenia convertir el Prat en un hub intercontinental.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.