NEUS LLOVERAS
PRESIDENTA DE L’ASSOCIACIÓ DE MUNICIPIS PER LA INDEPENDÈNCIA (AMI)
“L’Estat vol impedir el referèndum, però no ho aconseguirà”
“Un municipalista que practica la participació ciutadana i hi creu, com pot no fer possible un referèndum demanat per dos milions de persones?”
“Vull pensar que l’Estat sabrà posar límits a les seves actuacions com seria esperable a la Unió Europea”
“És positiu que el Pacte Nacional pel Referèndum continuï amb una certa activitat pel que ha teixit”
L’Aecat només és un registre
L’Assemblea d’Electes de Catalunya, que pretén assumir la representativitat política del país en cas de suspensió de l’autonomia, “només és un registre”, deixa clar Lloveras. Per què? “No té cap estructura ni organització, precisament perquè és l’única manera d’evitar que sigui anul·lada pels tribunals. Es podria constituir en 24 hores si fes falta, però ara mateix no és res. Un registre latent preparat per actuar si mai fa falta.” Tanmateix, deixa clar que es crea amb la voluntat que no s’hagi d’activar ni utilitzar mai. Quant al fet que tampoc siguin reconeguts per l’Estat si un dia acaben organitzant-se, Lloveras avança que ja hi ha 3.200 càrrecs electes inscrits en el registre: “Més de 3.000 càrrecs electes amb legitimitat democràtica, junts, reunits en un espai, són una imatge i una eina molt potent.”
Voler continuar demanant un referèndum pactat és absolutament absurd
El plebiscit serà més fàcil si s’hi sumen els que defensen el dret a decidir, però, sigui com sigui, es farà
No podem dir quin serà el paper dels ajuntaments perquè no sabem què se’ns demanarà
Neus Lloveras, alcaldessa de Vilanova i la Geltrú i diputada de Junts pel Sí, també ocupa des de l’abril de l’any passat la presidència de l’Associació de Municipis per la Independència (AMI).
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.