Política

política

Sánchez es posa al capdavant del comitè de crisi i es compromet amb la reconstrucció

El president espanyol retorna de l’Índia i expressa el seu condol als familiars dels més de cinquanta morts per la DANA

Feijóo denuncia l’“actitud menyspreable” del govern per mantenir el ple del Congrés sobre RTVE enmig del dolor i suspendre només la sessió de control

Aca­bat de retor­nar del seu viatge ofi­cial a l’Índia, el pre­si­dent espa­nyol, Pedro Sánchez, s’ha posat avui al cap­da­vant del comitè de crisi per al segui­ment dels efec­tes de la DANA que es va cons­ti­tuir ahir a la nit a les dependències de segu­re­tat del Palau de La Mon­cloa sota la pre­sidència acci­den­tal de la vice­pre­si­denta pri­mera i minis­tra d’Hisenda, María Jesús Mon­tero i amb els minis­tres Félix Bolaños (Pre­sidència), Fer­nando Grande-Mar­laska (Inte­rior) i Mar­ga­rita Robles (Defensa). “Tota la nos­tra soli­da­ri­tat i el nos­tre afecte a les famílies a la Comu­ni­tat Valen­ci­ana i Cas­te­lla-la Manxa i als que encara seguei­xen bus­cant els seus éssers esti­mats. Espa­nya sen­cera plora amb vosal­tres. No us dei­xa­rem sols”, ha expres­sat el seu con­dol Sánchez en una breu decla­ració ins­ti­tu­ci­o­nal des de La Mon­cloa abans de com­pro­me­tre’s en públic amb la recons­trucció de la des­trossa catastròfica dels que han sal­vat la vida i ho han per­dut tot. “Units recons­trui­rem les vos­tres cases, els vos­tres car­rers, les vos­tres pla­ces”, s’ha com­promès.

En un moment en què els ser­veis públics estan en boca de tot­hom perquè una de les pri­me­res mesu­res de les quals Car­los Mazón va pre­su­mir com a pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat va ser la supressió de la uni­tat valen­ci­ana d’emergències here­tada de Ximo Puig, Sánchez ha vol­gut “agrair de tot cor als ser­vi­dors públics la seva tasca” davant “una emergència que con­ti­nua”. “No bai­xem la guàrdia”, ha aler­tat tot recor­dant que hi ha avi­sos grocs i taron­ges a Cata­lu­nya, l’Aragó i Anda­lu­sia, entre d’altres comu­ni­tats. “Espa­nya dona sem­pre el millor de si mateixa en cri­sis com aquesta, la de la Covid, Filo­mena, el volcà de La Palma i fenòmens de DANA menys greus que aquest i ho tor­na­rem a fer”, ha emfa­sit­zat Sánchez

Polèmica al Congrés

Les cri­des a la uni­tat han patit una esquerda al Congrés. Després que la pre­si­denta de la cam­bra baixa, Fran­cina Armen­gol, hagi orde­nat un minut de silenci com a record a les vícti­mes de la tragèdia al País Valencià i Alba­cete, l’hemi­ci­cle ha ini­ciat la seva acti­vi­tat ordinària amb la tra­di­ci­o­nal sessió de con­trol al govern que té lloc cada dime­cres a les nou del matí. Si bé el to de les inter­pel·laci­ons de dipu­tats del PP com ara Jaime de Olano i Est­her Muñoz ha estat més suau que en edi­ci­ons prèvies, les vice­pre­si­den­tes María Jesús Mon­tero i Yolanda Díaz han entrat en el frec a frec en qüesti­ons com ara la cor­rupció i el cas Errejón. El punt d’inflexió sen­ti­men­tal, però, ha arri­bat amb l’alerta que la xifra ofi­cial de morts ascen­dia de 13 a 51 i ales­ho­res el por­ta­veu del PP al Congrés, Miguel Tellado, ha exi­git la fi del ple. El PSOE hi ha estat d’acord i Armen­gol ha atu­rat la sessió per cele­brar una junta de por­ta­veus d’urgència i rati­fi­car la sus­pensió, però al final el PSOE i Sumar han impo­sat la sus­pensió de la sessió de con­trol al govern i el man­te­ni­ment del segon ple con­vo­cat sobre RTVE. “Sus­pe­nem l’acti­vi­tat de con­trol i es manté l’acti­vi­tat legis­la­tiva”, ha defen­sat Patxi López (PSOE). Visi­ble­ment dol­gut, el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha con­dem­nat l’“acti­tud menys­pre­a­ble” del govern per man­te­nir el ple del Congrés sobre RTVE enmig del dolor i sus­pen­dre només la sessió de con­trol. “No són del tot cons­ci­ents de la decisió que han adop­tat. És una bai­xesa moral”, ha cen­su­rat abans d’orde­nar al PP mar­xar de l’hemi­ci­cle i no par­ti­ci­par en el segon ple sobre RTVE. Feijóo ha exi­git una con­vo­catòria urgent del Con­sell de Minis­tres i una decla­ració de dol esta­tal. Minuts després, el PP anun­ci­ava la immi­nent vista de Feijóo a Letur (Alba­cete) en com­pa­nyia del pre­si­dent cas­te­lla­no­man­xec, Emi­li­ano García-Page. Segons Feijóo, ningú del govern s’ha posat en con­tacte amb ell per a res i l’única infor­mació ofi­cial que rep prové del popu­lar Mazón i del soci­a­lista Page.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia