Política

barcelona

Gomà idea un pla metropolità de mobilitat

ICV-EUiA creu que el disseny del transport públic s'ha de fer a tota l'àrea

O la mobilitat s'entén des de l'àrea metropolitana o, ciutat a ciutat, poc es podrà fer. El candidat a l'alcaldia de Barcelona per ICV-EUiA, Ricard Gomà, proposa un pla metropolità de mobilitat sostenible que preveu el fre a l'expansió del vehicle privat en benefici del transport públic col·lectiu, que vol potenciar. “Cal un pla de mobilitat sostenible i ecològic perquè el model actual, amb una presència exagerada del vehicle privat, és insostenible”, apuntava Gomà, que es va rodejar pels candidats als ajuntaments de l'Hospitalet de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, Sant Joan Despí i Sant Feliu de Llobregat en la roda de premsa d'ahir. Per Gomà, no es pot canviar el model actual de manera isolada. “Només ciutat a ciutat no té solució, ens cal una política metropolitana i una àrea metropolitana forta que es doti d'un pla mediambiental que només pot donar ICV-EUiA”, va dir.

El pla dissenyat pels ecosocialistes es basa en una ampliació del traçat del tramvia cap al Baix Llobregat i el Vallès Occidental i la seva connexió a Barcelona a través de la Diagonal (“que potenciarà la intermodalitat i és més accessible que el metro”), el desplegament dels carrils de bus VAO (alta ocupació) ja projectats (entre els quals hi ha els de la C-58, la C-31 al Maresme, l'autovia de Castelldefels i la B-23 a Molins de Rei), l'ampliació de les xarxes de metro i la de tren de rodalies, en aquest cas amb la construcció d'un tercer túnel (no n'ha concretat el traçat) per a trens regionals i de rodalies. A més, és fonamental el fre a “qualsevol increment de la xarxa viària” d'accés a la ciutat de Barcelona, com l'ampliació de la ronda litoral o la construcció d'un túnel sota Montjuïc. “Diem ‘no' al desarrollisme viari però perquè fem una aposta constructiva potent en el transport públic”, explicava. “A Barcelona, només el 19% dels desplaçaments es fan en cotxe, però a l'àrea metropolitana ja són el 51% i hem de fer reduir la xifra”, deia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.