Infraestructures i serveis

Vilobí proposa desplaçar l’estació del TAV 140 metres cap al sud

L’Ajuntament presenta aquesta tarda les al·legacions a la futura estació del TAV a l’aeroport

L’Ajuntament de Vilobí d’Onyar ha presentat aquest dijous a la tarda les dues alternatives de construcció que es proposen al document del Ministeri, les possibles afectacions de cadascuna d’elles i l’esquema d’al·legacions a presentar davant la futura estació del tren d’alta velocitat a l’aeroport. “Com ja sabeu tenim dues alternatives. Nosaltres d’entrada apostarem per la primera, que situa l’estació més lluny i no suposa cap afectació per cap habitatge”, ha explicat el regidor d’Urbanisme i Medi Ambient de l’Ajuntament, Quim Vivas, durant la reunió al Teatre de Can Sagrera. “En l’alternativa dos si que tenim algunes al·legacions a fer: desplaçar l’estació 140 metres cap al sud i fer créixer les vies cap a l’est. I també fer l’accés a l’estació aprofitant el ramal en desús de la C-25”, ha exposat davant d’una setantena de persones. “L’Ajuntament està treballant per defensar els interessos del veïnat, que és la nostra màxima preocupació i prioritat” ha afirmat al seu torn l’alcaldessa, Cristina Mundet. “Entenem els interessos del govern espanyol però han d’entendre que els nostres van en una altra direcció”, ha afegit. “És una vergonya que el Ministeri opti per la opció més traumàtica, quan hi ha d’altres alternatives que no afecten directament els habitatges. És sorprenent que ja obertament estiguin apostant per una opció menys respectuosa amb el medi ambient basant-se només en criteris sòcio-econòmics”, ha continuat i ha acabat: “També és una vergonya que, un cop publicat l’estudi, no s’hagin posat en contacte amb l’Ajuntament per explicar les afectacions sobre el veïnat, que van molt més enllà del que reflecteix el propi estudi. Voler fer una passarel·la elevada per sobre d’un veïnat en terreny rústic, és una aberració”.

Dues opcions

El passat 29 de març, el Ministeri de Transport va treure a informació pública,l’estudi informatiu “de la nova estació ferroviària a l’Aeroport de Girona-Costa Brava”, que inclou l’anàlisi de la ubicació de la possible estació del tren d’alta velocitat (TAV), l’esquema de vies, el disseny de l’edifici de viatgers i la connexió amb l’aeroport. En el document es confirmen les dues opcions que al novembre va avançar el ministeri , una de les quals és la que compta amb més probabilitats de ser finalment escollida, l’anomenada opció 2: una estació situada en un extrem del PAET (esplanada de vies on els mercaderies s’aparten per deixar passar el TAV). L’altra opció, la 1, és fer l’estació al PAET mateix, que caldria ampliar. En tots dos casos, les futures instal·lacions estarien dins del terme de Vilobí d’Onyar, però la 2 es trobaria més a la vora de l’aeroport. A partir de la publicació al BOE, hi ha trenta dies per presentar-hi al·legacions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.