Societat

Protesta de plataformes ciclistes i veïns perquè no s’obri al trànsit la Rambla d’Ègara

S’hi suma la Plataforma Salvem Galileu-Arquimedes

L’entitat BiciTerrassa Club (BiTer), amb el suport de l’associació En bici Sense Edat i també de la Plataforma Salvem Galileu-Arquimedes han convocat per demà a la tarda una manifestació per demanar actuacions de millora en la qualitat de l’aire del municipi i per oposar-se a una possible obertura al trànsit de la Rambla d’Ègara –tancada des del 2011–, una opció que l’equip de govern estudia per aplicar en hores punta per descongestionar el volum de vehicles que circulen pels carrers paral·lels i estrets d’Arquimedes i Galileu.

La sortida de la manifestació es farà des de la plaça Ricard Camí a les set de la tarda i circularan en comitiva pels carrers Galileu, plaça del Progrés, carrer Arquimedes, carrer Volta i acabaran al Raval de Montserrat, just davant de l’Ajuntament. durant el recorregut les entitats aniran llegint els manifestos que han escrit per a l’ocasió. El de BiTer posa de relleu que en un context d’emergència climàtica i, a les portes d el’entrada en funcionament de les Zones de Baixes Emissions (ZBE) el maig del 2025 en casos d’episodis de contaminació per diòxid de carboni (NO2), que afecta al sistema respiratori i la reducció de la capacitat pulmonar, “és inconcebible i inadmissible la reobertura del trànsit a la Rambla d’Ègara” i un “contrasentit” que no ajudarà “a descongestionar els carrers Galileu i Arquimedes, i provocarà un efecte crida que farà créixer encara més el volum de trànsit en el centre” pel que hi passen 20.000 cotxes diàriament.

L’entitat afirma que “una ciutat com Terrassa no es pot permetre la vergonya de ser una de les ciutats amb més contaminació”, fent referència al darrer informe del 2023 del Departament d’Acció climàtica, Alimentació i Agenda Rural en la que situa la cocapital vallesana –l’estació mesuradora ubicada a la Rambleta– com el quart municipi amb una mitjana anual més alta d’NO2 (29 µg/m³), per darrera del barri de l’Eixample de Barcelona (35 µg/m³), Montcada i Reixac (32 µg/m³, i de l’autopista de AP-7 a Mollet del Vallès (30 µg/m³). L’entitat considera que “s’ha de pensar seriosament en trobar unes solucions realment objectives i que no responguin a les necessitats o interessos d’una minoria” i que passen per tenir més transport públic, millor connectat, més infraestructura ciclista, més espai per vianants i menys vehicles contaminants, afegeixen

Plataforma veïnal

D’altra banda els veïns dels carrers Arquimedes i Galileu s’adhereixen a aquestes reivindicacions i recorden que porten tres anys negociant amb l’equip de govern i altres grups polítics “l’eliminació del trànsit de pas” i que només han obtingut “paraules buides i falses promeses” de l’alcalde, Jordi Ballart, i els regidors.

La plataforma exigeix que s’elimini el trànsit de pas com es va aprovar per unanimitat en el ple de del 24 febrer del 2023. L’equip de govern està estudiant diverses alternatives després de descartar per temes tècnics i legal el control amb càmeres com es volia fer inicialment. Van fer algunes mesures d’urbanisme tàctic –eixamplar l’espai de vianants delimitant-ho amb pilones i pintura– que el propi Ballart ha reconegut que no han funcionat, però l’executiu vol aplicar mesures consensuades també amb els comerciants– no estan d’acord en treure el trànsit– fins que no puguin fer obres per ampliar voreres i posar arbrat. En qualsevol cas, Ballart assegurava que la voluntat és reduir el trànsit de pas d’aquest dos vial durant aquest mandat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia