Societat

llengua

Rècord de certificats C2 de nivell superior de català al 2024

El departament de Política Lingüística ha expedit 4.900 títols, un miler més que l’any anterior

Des del 2022, l’interès per acreditar el màxim nivell de català s’ha disparat

Els cer­ti­fi­cats de conei­xe­ment del català del depar­ta­ment de Política Lingüística van tor­nar a créixer l’any 2024, amb prop de 6.700 títols, dels quals més del 70% són del nivell supe­rior (C2). En con­cret, se’n van ator­gar 4.876, un nou rècord. Des del 2022 l’interès per acre­di­tar el nivell supe­rior de català s’ha dis­pa­rat, d’acord amb les dades de cer­ti­fi­cats obtin­gu­des per l’ACN: ja el 2021, el Depar­ta­ment va expe­dir-ne 1.300 (més que cap any des d’almenys el 2010), l’any 2022 es van més que tri­pli­car en superar el llin­dar dels 4.000, i la xifra ha seguit crei­xent. En canvi, dels nivells bàsic (A2) i ele­men­tal (B1) es regis­tra un des­cens de cer­ti­fi­cats entre 2023 i 2024. El 74% dels que es van exa­mi­nar l’any pas­sat van obte­nir el diploma.

Des de l’any 2010 el Depar­ta­ment ha emès un total de 46.658 cer­ti­fi­cats de català cor­res­po­nents als cinc nivells ava­lu­ats (A2, B1, B2, C1 i C2). Les dades són del nom­bre de diplo­mes eme­sos, és a dir, de per­so­nes apro­va­des, que són el 61% dels més de 76.000 aspi­rants que s’han exa­mi­nat en tot aquest període.

Els dar­rers anys el nom­bre de cer­ti­fi­cats ha anat en aug­ment. L’any 2024 se’n van con­ce­dir un miler més que el 2023. En decla­ra­ci­ons a l’ACN, el con­se­ller de Política Lingüística, Fran­cesc Xavier Vila, con­si­dera una “bona notícia” que hagin aug­men­tat les per­so­nes que obte­nen cer­ti­fi­cats sobre­tot els dar­rers dos anys, i cons­tata el crei­xe­ment en els “nivells alts”. “Això indica un interès crei­xent entre la població per millo­rar el domini de la llen­gua, ja sigui per fina­li­tats pro­fes­si­o­nals, acadèmiques o per­so­nals”, diu Vila. El con­se­ller recorda també que el Govern ha llançat recent­ment un “pla de xoc d’ense­nya­ment de català per a adults” per tal de faci­li­tar l’apre­nen­tatge del català.

L’aug­ment de diplo­mes des de l’any 2022 es deu prin­ci­pal­ment al salt que van fer els títols de nivell supe­rior (C2) -que són més del 70% de tots els cer­ti­fi­cats eme­sos- entre el 2021 i el 2022: de 1.300 un any a 4.197 el següent, és a dir, més del tri­ple. L’any 2023 es van man­te­nir en aquest nivell (4.222) i l’any pas­sat van tor­nar a créixer, un nou 15%, fins als 4.876 que deta­lla el depar­ta­ment de Política Lingüística.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia