Art

PORT. FRANC

jaume vidal

Amb molta curiositat

Me & The Curiosity pretén ser un nou model de promoció de l'art emergent que obri un camí alternatiu a les galeries de sempre

Com es pot comprovar a les planes d'art d'aquest suplement, els mecanismes de promoció, difusió i venda d'art estan canviant. La majoria de galeristes entrevistats intenten aplicar noves fórmules donat que hi ha la consciència que en aquesta crisis, i no com en altres d'anteriors, no s'hi val trampejar i esperar que passi el temporal. A diferència de la fotografia, qui es mogui, sí sortirà a la foto. L'esperança que l'ensopit mercat agafi nova embranzida implica arribar a un nou públic comprador i despertar del somni de la por i la penúria el de sempre. A més dels galeristes de tota la vida, hi ha també nous professionals que intenten entrar al mercat de l'art amb idees fresques que volen oferir una alternativa a les fórmules convencionals. Valentia no els en manca.

Carmen Cruañas (Figueres, 1972), responsable, fins al seu tancament, de l'Espai Cultural a Barcelona de Bankia, s'ha carregat les piles i, des d'una òptica diferent, vol continuar la tasca de promoció de l'art contemporani, especialment de l'art emergent, que va desenvolupar al capdavant de la sala d'exposicions de l'antiga Obra Social de Caja Madrid. Cruañas ha creat l'empresa Me & The Curiosity que, en part, pretén ser una galeria, però sense espai físic permanent. “Cada cop que organitzi una exposició triaré un espai, que vull que sigui singular i tingui una significació determinada”, explica.

Aquesta promotora cultural té un màster en gestió cultural i un postgrau de direcció d'institucions culturals, però la seva formació principal és com a educadora social, i aquest fet incideix en el seu plantejament de projecte: “M'agrada l'art en totes les seves formes, donar suport als artistes i difondre el seu treball.” A més, també farà “una mica” de producció.

En aquest model de treball de difusió artística no hi manquen ni internet ni les noves tecnologies. M&TC prepara una aplicació de realitat augmentada que descarregada al mòbil facilitarà rebre tota la informació de l'obra que s'està observant. D'aquesta manera, el visitant també es pot endur totes les dades a casa, cosa que li permetrà reflexionar sobre el seu interès per la peça i l'autor. També hi haurà venda a la xarxa sense oblidar posar en contacte l'artista i el possible comprador. “El component presencial no treu que utilitzem les xarxes socials i internet”, explica la promotora artística. “A l'art li està costant entrar a internet, però és un espai ideal. A diferència de la literatura o la música, i per la mateixa naturalesa de l'art, el pirateig és molt difícil”, diu Cruanyes.

Un altre front que vol obrir M&TC és el lloguer de peces a empreses, però entès com una mena d'aposta per la projecció corporativa de les empreses. “Amb aquest lloguer es tracta que determinades firmes apostin per un projecte concret. La intenció no és posar obra per fer ostentació a la seva seu, sinó donar suport a la creació emergent.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.