Empreses

Atrápalo traurà dues aplicacions per liderar les compres al mòbil

La tecnològica catalana veu una oportunitat en les propostes de lleure espontani a partir de la geolocalització de l'usuari. La firma facturarà enguany un 12% més per arribar als 350 milions

Atrápalo, la plataforma de plans de viatge i lleure, està desenvolupant dues noves aplicacions per millorar la seva competitivitat en les vendes a través del mòbil, canal en què aspira a ser un dels principals actors en els pròxims anys. Les vendes d'Atrápalo a través del telèfon intel·ligent encara no són majoritàries, si bé en algunes categories de producte ja s'acosten al 50%, i la tendència és creixent. La firma catalana pensa que hi ha una gran oportunitat sobretot en el lleure més espontani. “A través de la geolocalització esperem que el nostre usuari ens pregunti sobre les possibilitats de lleure que té al seu voltant en aquell moment”, explica Nacho Sala, cofundador i responsable de màrqueting i comunicació de l'empresa. Aquestes aplicacions se sumaran a les tres que ja estan disponibles: un cercador de vols d'avió, una de compra d'entrades i, la més recent, de reserves de taules en restaurants.

Sala explica que aquestes aplicacions són també un reflex del canvi estratègic de l'organització, que ja desenvolupa els projectes pensant primer en la terminal mòbil i posteriorment en l'adaptació a altres pantalles, com ara la de l'ordinador de sobretaula. No obstant això, Sala no dóna res per definitiu, “la tecnologia web canvia amb molta rapidesa i no hi ha marge per relaxar-se”, assegura. De fet, cent treballadors, un terç de la plantilla a Barcelona, tenen la missió d'estar permanentment al dia dels canvis que es produeixen per respondre-hi de manera automàtica. Qualsevol modificació pot alterar el ritme de visites. Aquests dies, per exemple, la variació que Google ha fet del seu algoritme els ha portat de cap perquè ha canviat l'estratègia SEO –aquella que permet millorar la visibilitat en el cercador–, tot un art que requereix coneixement i inversió.

Per a Atrápalo la posició és clau, com també estar al dia del que sol·licita l'usuari, que també canvia, tot i que
menys del que es pot pensar. L'anomenat big data (dades massives) és l'altre gran repte de la puntcom catalana. Disposen d'una gran quantitat d'informació sobre els hàbits i gustos dels clients, als quals miren d'adaptar-se: “Aquí no hi ha cap manual, estem en una revolució i hem d'aprendre sobre la marxa a base de prova-error.” Part d'aquest coneixement el comparteixen amb els proveïdors. “Per nosaltres és molt important que sàpiguen com funciona el canal i que nosaltres li aportem valor”, diu Sala. La crisi ha fet que moltes empreses de serveis que eren reticents a Atrápalo ara venguin el seu producte.

L'empresa va guanyar 315 milions d'euros el 2014, un 17,5% més, i la previsió per aquest any és arribar als 370 milions. Una part d'aquest creixement ha de venir de l'exterior. Estan implantats a l'Argentina, el Brasil, Colòmbia, Costa Rica, Guatemala, Mèxic, Panamà, el Perú i Xile. Ara estan concentrats a desenvolupar aquests mercats, que signifiquen el 30% i aspiren que sigui el 50%. Dels 500 treballadors de la plantilla, 200 estan fora i enguany contractaran 50 persones més.

Estan finançant aquest creixement amb recursos propis i, de moment, descarten fer cap tanda de finançament. Tampoc no és previst que el fons Tiger Global Management, que controla el 35% de l'empresa, hi desinverteixi.

Atrápalo neix en plena crisi puntcom per iniciativa de quatre amics (Sala amb Manuel Roca, Nacho Giral i Marek Fodor) al Bar Marcel del carrer Santaló. L'objectiu era vendre les hores vall d'establiments de lleure. Ara es defineixen com un proveïdor global de lleure per a cada moment del dia.
Facturació
315 M€
Treballadors
500
Any de fundació
2000


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.