Cinema

cinema

Isaki Lacuesta inaugurarà el D’A 2024 amb el seu nou film ‘Segundo premio’

Segundo premio, dirigida per Isaki Lacuesta i Pol Rodríguez, sobre el grup Los Planetas, inaugurarà el D’A-Festival de Cinema de Barcelona 2024, que arriba a la catorzena edició del 4 al 14 d’abril.

El certamen ha fet un primer avançament de la programació que ha recollit l’agència ACN. La programació completa, que es comunicarà properament, estarà formada per prop de 120 pel·lícules, entre llargmetratges i curtmetratges, i portarà a Barcelona una seixantena de convidats que presentaran les seves obres i dialogaran amb el públic del festival. El D’A 2024 tindrà lloc al CCCB, els Mooby Aribau, la sala Zumzeig i la Filmoteca de Catalunya. Aquest any s’incorporen dos nous espais: Casa Montjuïc i la sala Paral·lel 62, que acollirà la inauguració del festival.

Després del seu pas pel Festival de Màlaga, Lacuesta estrenarà al D’A 2024 Segundo premio, amb guió del propi Lacuesta i l’escriptor Fernando Navarro. La pel·lícula és una obra de ficció inspirada en la història del grup granadí Los Planetas en l’època que els durà a l’enregistrament del seu tercer disc, Una semana en el motor de un autobús (1998).

Entre els primers títols anunciats d’aquesta edició hi ha noms destacats com Nuri Bilge Ceylan amb Sobre la hierba seca, estrenada a Canes 2023 on va guanyar el premi a la millor actriu; Lisandro Alonso es retroba amb Viggo Mortensen a Eureka per recórrer de nord a sud el continent americà, acompanyat de Chiara Mastroiani. També s’ha programat Le Retour de la directora francesa Catherine Corsini o Critical Zone d’Ali Ahmadzadeh, nom destacat del cinema iraní, l’obra del qual està prohibida al seu país. La seva nova pel·lícula va guanyar el Lleopard d’Or al darrer festival de Locarno i va ser premiada a la Seminci.

De l’Argentina arriben dues pel·lícules. Després de Juana a los 12 (Premi Talents al D’A 2015), Martin Shanly torna al festival amb Arturo a los 30, una indagació sobre la precarietat i la incomoditat social que envolta a un determinat jovent no tan jove. Per la seva banda, la directora Paula Hernández s’emporta Sergi López a l’Argentina més profunda a El viento que arrasa, on protagonitza un tens relat sobre fanatisme i descobertes sexuals i sentimentals.

També arribarà al certamen Snow Leopard, obra pòstuma del director tibetà Pema Tseden i guanyadora al Festival de Tòquio. Una pel·lícula que enfronta el món rural i les noves tecnologies. I des de Grècia, Animal, la nova pel·lícula de Sofia Exarchou, per continuar indagant en la cara fosca de la societat grega, ara a través d’una precaritzada treballadora del sector turístic, interpretada per Dimitra Vlagopoulou, premiada a Locarno. També premiat a Locarno s’ha programat el debut d’Éléonore Saintagnan amb la docuficció Camping du lac.

Aterren al D’A 2024 llargmetratges espanyols que han passat pels grans festivals internacionals. Entre els primers noms de directors espanyols i catalans, el nou treball de Sergio Caballero, guanyador del premi Tiger al Festival de Rotterdam 2011 amb el seu debut, Finisterrae. La seva nova obra, Lolo & Sosaku - The Western Archive, està dedicada als artistes d’art sonor i visual Lolo & Sosaku i s’ha estrenat mundialment a Rotterdam 2024.

La directora canària Macu Machín debuta amb La hojarasca, recent aterrada de la secció Forum de la Berlinale 2024, amb una història de dones protagonitzada per la seva mare i les seves dues tietes amb el volcà de La Palma de fons. Jaime Puertas torna al festival amb Historia de pastores, el seu debut en el llarg estrenat mundialment al Festival de Rotterdam 2024.

Entre els cineastes catalans, també hi ha el nou i esperat treball de Liliana Torres, Mamífera, protagonitzat per Maria Rodríguez i Enric Auquer, que tindrà l’estrena espanyola al D’A 2024 després de passar pel SXSW de Texas. Es tracta del quart llargmetratge d’una cineasta que va debutar de manera fulgurant en el cinema espanyol amb la pel·lícula d’autoficció Family Tour.

Després de Tros, Pau Calpe continua explorant la ruralitat a través d’una narració més propera al gènere fantàstic en el seu nou treball Llobàs amb Pol López entre els seus protagonistes. I finalment, l’estrena mundial d’Un lugar común, debut en la direcció del llarg de Celia Giraldo en un film protagonitzat per Eva Llorach, en una història de crisi d’identitat i xoc generacional.

El Focus D’A 2024 estarà dedicat a la directora francesa Catherine Breillat, de qui s’estrenarà a Catalunya el seu nou film El último verano.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

TEATRE

Gorina trasllada a ‘Ifigènia’ el dolor de totes les dones sacrificades

BARCELONA

El festival Flors i Violes espera batre rècords de públic

palafrugell
DANSA

El Mercat convida dues coreografies noruegues a ballar complexes celebracions

BARCELONA
cultura

Collboni esquiva reunir-se amb els impulsors de la campanya Salvem el Museu del Disseny

barcelona
Cinema

El BCN Film Fest obre portes i espera Meg Ryan

barcelona
Mònica Soler Ranzani
Novel·lista

“Faig ficció, però em preocupa molt la versemblança”

Barcelona

Model i artista amb final feliç

Barcelona
ARTS EN VIU

Ròmbic produeix un ‘site specific’ amb 10 titellaires pel seu desè aniversari

BARCELONA
sant feliu de guíxols

Dani Fernández, La Oreja de Van Gogh i Nil Moliner, al 2n Idilic Festival

sant feliu de guíxols